Sidor

söndag 19 juni 2011

412:an kliver utanför boxen

Jag håller på med en liten minimakeover på vår nerevåning! Vi har mycket (läs: bara) svart och vitt och nu ska jag krydda till det med rött (och lite rosa).  Idag gjorde jag klart hissgardinen till tvättstugan, det blev lite tyg över, så jag gjorde en kökshandduk också...



Det är faktiskt min första hissgardin jag syr. Och jag tycker att den blev jättebra!
Lite uppvärmning inför de andra 11 st jag skall sy till nerevåningen.....


Den här kökshandduken är mer snygg att se på än praktisk...
Det är bomull, men inte så mjuk och uppsugande som man vill att en handduk skall vara!
Men som sagt.... Snygg!!



1 kommentar:

  1. Underbart mönster! Lätt att fastna i det svarta och vita men också lätt att lyfta det hela med en färg.

    Må gott!
    //Jenny

    SvaraRadera