Sidor

måndag 29 augusti 2011

Vanish test #1

Jag har gjort det första testet.... Vanish oxi action crystal white
Vår soffa har länge varit i behov av en tvätt. Men eftersom det är kemtvätt på klädseln har det tyvärr inte blivit av... Men eftersom vår lille hjälpreda, Viggo 3 år hällde ut en hel tub med ormsalva i soffan så va det antingen chansa på att tvätta i tvättmaskinen eller köpa nytt.....Vilket jag är väldigt tacksam för nu att han gjorde!!! Han såg att jag sprayade Vanish soffa & matta på soffan och när han sedan va själv på övervåningen såg ormsalvan på bordet trodde han att det va det vi hade i soffan. 
-Kolla mamma, jag städar!!! 


Före
På soffan fanns bla. hårvax, kaffe, choklad, krita... 
Vi har haft soffan i 4 år, så en del fläckar har varit där ett tag. 


Efter
Alla fläckar försvann tyvärr inte...
Men de flesta försvann och de som inte försvann blektes väldigt mycket.
Jag är mer än nöjd med resultatet!!!

Vanish Oxi Action Crystal White Gel

Jag förbehandlade fläckarna genom att hälla medlet direkt på tyget, jag gnuggade även på fläckarna. Hade Vanish oxi action crystal white i tvättmaskinen. Sedan tvättade jag som vanligt!

1 kommentar:

  1. Jag är superintresserad (brio sitty dynan), men har du dina tyger nånstans så man kan få sej en översikt vad du har?

    SvaraRadera