Sidor

tisdag 6 september 2011

En ny garderob att fylla...

Det har blivit dags att börja fylla lillasysters garderob..... 
Här är de första plaggen signerade Design K.


Känner mig lite ringrostig... Det va längesedan jag sydde annat är byxor, när det kommer till kläder. Till nästa gång blir det några ändringar.... ;)


Kläderna är sydda efter Ottobre´s mönster och de brukar vara lite stora i storleken, men jag gick iallafall efter strl 56. Vi har ju inte träffat lillasyster än, så jag har ingen aning om det är "rätt modell" för henne.


Denna omgång blev det ett set med body, omlotttröja och byxa i velour.
Ett par byxor som skall matchas med en body som Viggo hade när han va spädis...


4 kommentarer:

  1. Snubblade in på din blogg o herregud vad jag avundas dej din förmåga att kunna sy sådär! DDet verkar så himla roligt o resultatet blir ju toppen!

    Så har en liten fråga, syr du suffletter/sittdynor/bumperbarskydd till crescent diva? Den är ju typ som en kopia av bugaboo, men vågar ändå ite köpa några bugaboomönster om det inte skulla passa...

    // M

    SvaraRadera
  2. Tusen tack!!! Jättekul att höra......

    Det enda som skiljer vagnarna (vad jag vet) är hur suffletten är fäst. På Divan är det tryckknappar och på Bugaboo´n sitter suffletten med resårband i hakar.

    Karin

    SvaraRadera
  3. men så sött! gillar särsklit färgkombinationen på byxorna längst ner.

    SvaraRadera
  4. Vilken härlig blogg och vad duktig du är på att sy! Inspirerande! Jag har också varit sugen på att sy åt dottern men än så länge blir det bara fitnessbikinisar...

    SvaraRadera